Work the magic

27 mei – 30 mei 2011, date 2 sinds vertrek

Na 5 weken was het eindelijk zover, ik zou Tara weer zien! Geldtechnisch hadden we bekeken dat het een stuk goedkoper was om via London Stansted te vliegen, in vergelijking met bijvoorbeeld London Heathrow of – City. Het ticket was op tijd geboekt, dus het kon niet mis gaan! Het enige nadeel van Stansted is dat het 4,5 uur met de bus vanaf Oxford is en ook met de trein is het nog een heel eind reizen. Ook voor Tara was Stansted minder handig, aangezien ze vanaf Eindhoven moet vliegen. Maar al met al leek het ons toch wel te doen.

Voor mij betekende dit dat ik gelijk uit school, nog in uniform, in de taxi richting Oxford gesprongen ben. Samen met Fabrice en Rik kwamen we mooi op tijd in Oxford aan, waar Rik de bus rechtstreeks naar Heathrow pakte en Fabrice en ik gezamenlijk naar London vertrokken. Nienke zou op London City landen, dus Fabrice stapte een halte eerder uit om via de underground naar het vliegveld te gaan.
Door de drukte op de weg duurde de rit erg lang, ik heb uiteindelijk ruim 2 uur in de bus gezeten terwijl de rit normaal gesproken 1,5 uur duurt. Hierdoor was ik net te laat voor de bus richting Stansted, en dit terwijl Taar al bijna zou landen! Na wat navragen kwam ik erachter dat de eerstvolgende bus pas 2 uur later zou gaan en dit zag ik echt niet zitten. Ik was niet van plan Tara 2 uur op een vliegveld te laten wachten en bovendien had ik zelf ook vreselijk veel zin om haar weer te zien. Hierdoor besloot ik dat de beste optie een taxi was.

Cab

Ik vond een oude baas die aanvankelijk niet wist of het wel uit kon, aangezien hij al een tijd niet naar Stansted geweest was. Maar een beetje charme doet wonderen en uiteindelijk kon ik hem ervan overtuigen de gok te nemen en me voor een fixed-price van 70 pond naar Stansted te brengen. Dit zou een uur duren en me een deel van mijn budget voor het weekend kosten, maar dan was ik in ieder geval op de geplande tijd bij Tara!
Na een aantal dappere pogingen een gesprek te voeren (met aparte gevolgen aangezien de man half doof was) kwam ik er toevallig achter dat hij onderweg was naar Gatwick…een ander vliegveld hier in de buurt. Ik maakte hem duidelijk dat ik nooit iets over Gatwick gezegd heb en dat ik naar Stansted moest. Hier schrok hij een beetje van, want hij had toch echt Gatwick verstaan en Stansted was helemaal de andere kant op. Ik geloof hem direct dat hij Gatwick verstaan heeft, want toen ik eerder tijdens de rit begon over ‘soccer’ kreeg ik van hem ook een heel verhaal over de tijd dat hij op school zat en chauffeur wilde worden. Desondanks baalde ik er wel enorm van, aangezien de tijd doortikte en de meter ook. Ik was Londen nog niet uitgeweest en ik was al 30 pond kwijt. Uiteindelijk besloten we samen dat ik sneller zou zijn als hij me naar Liverpoolstreet zou brengen, zodat ik daar de trein naar Stansted kon pakken. Uiteraard heb ik niet het volledige bedrag voor de rit hoeven betalen, maar toch was het tijdsverspilling.
Ik had al een ticket gekocht voor de trein, voor het geval dat. Deze had ik alleen nog niet uitgeprint en toen ik in de stationshal kwam zag ik dat ik nog 2 minuten had voor de trein zou vertrekken. Deze wilde ik absoluut halen, ik was al genoeg tijd verloren en Tara was inmiddels geland! Dus dapper op weg naar de poortjes, tot ik me halverwege besefte dat ik nog geen ticket had geprint…shit! Ik besloot toch maar door te lopen en achter in de rij aan te sluiten, ik zou het bij de poortjes wel uitleggen en dan maar hopen op het beste.
Op dat moment merkte ik voor het eerst de magische voordelen van het dragen van een uniform. Bij de poortjes aangekomen werd er een hek opengetrokken, ik werd begroet met ‘Evening Sir!’ en ik kon zo, onder ook maar iets te laten zien, doorlopen naar de trein. Ik snapte het niet, maar had wel door dat ik ook gek zou zijn als ik hier geen gebruik van zou maken. Bij de trein aangekomen werd ik nogmaals begroet door een conducteur die me vroeg waar ik heen ging. Snugger als ik ben zei ik: ‘Stansted Airport?’ waarop hij begon te lachen en me aan boord liet. Pas toen ik op mijn plek zat besefte ik dat ze me waarschijnlijk voor een piloot aan hadden gezien, op weg naar zijn werk en 1 of andere verre bestemming! Haha wel mooi hoor, en beter nog: ik was op weg naar Tara!

Het weerzien was heerlijk, echt wel fijn om elkaar vast te kunnen houden als je er zolang naar uit gekeken had. Na elkaar honderd keer gekust en geknuffeld te hebben besloten we een taxi te pakken richting het hotel. Onze chauffeur kon ons al het 1 en ander vertellen over de Jolly Brewers, onder de locals ook wel eens ‘the Stables’ genoemd. Haha hm, dat klinkt goed. De beste kerel had er ook wel lol in om ons te vertellen in wat voor schurftig, klein, oud paardenhok we terecht zouden komen, dus al met al hadden wij een leuk beeld van ons verblijf voor de komende dagen!

De eerste indruk lag niet ver uit de richting moet ik zeggen:

Hier slapen Pedro, Tara, Knolleke en Tim

Nu ben ik vergeten een foto van de binnenkant te maken, maar van binnen was het echt heel gezellig en alles zag er ook heel strak en modern uit! Dit viel ons reuze mee haha, onze angstige ideeen waren dan ook snel verdwenen. Natuurlijk was het gehorig, we zaten praktisch aan een pub vast. Maar op een dronken Engelsman na, die zijn hoofd door het raam stak midden in de nacht, hebben we nergens last van gehad. Overigens vertrok de zuiplap ook direct nadat ik hem vriendelijk gevraagd had weg te willen gaan, hij maakte zelfs nog zijn excuses. Lief volk die Engelsen.

The Jolly Brewers

Zaterdag zijn we Londen in gegaan, waar we hopeloos verdwaald zijn haha. Ik hoopte stiekem dat ik de weg nog wel zou weten van een paar weken terug (Royal Wedding), maar Londen is toch groter dan ik dacht…We hebben de Big Ben gezien

Big Ben & House of Parlements

, London’s Eye, de Tower Bridge,

Tower Bridge


oneindig veel straatjes waar we niet veel aan vonden en uiteindelijk hebben we ook nog even fatsoenlijk kunnen winkelen! De volgende keer dat we naar Londen gaan moeten we maar even wat plannen van tevoren, want al met al hebben we heel veel gelopen en uiteindelijke weinig gezien eigenlijk. Alles op een afstandje, maar dat is toch niet helemaal wat je wilt. Verder was de stad trouwens overspoeld met Spanjaarden die allemaal de Championsleague-finale tussen Barcelona en Manchester wilden zien, dat was wel erg leuk om te zien! Naast Spanjaarden was er ook een invasie van squirrels, die beesten zijn gek jongen! Ze komen superdichtbij en soms hadden we het idee dat ze ons wilden bijten. Aan de andere kant levert het ook leuke plaatjes op:)

Squirrel!


Zonder zoom!


Waag het eens...


’s Avonds zijn we wat gaan eten bij een Mexicaans restaurantje, om daarna terug te gaan richting Stansted en lekker te gaan slapen. Zondag zijn we gaan winkelen in Stansted, daar was nog verrassend veel te doen! Heel veel kleine restaurantjes en thea-rooms en ook veel gewone winkels. Hier heb ik van Tara een heerlijk luchtje gekregen, superleuk was dat!

Zondagavond hebben we lekker Frans gegeten, was supergezellig! Tara had zich heel mooi gemaakt voor me, dus het was genieten om met haar uit eten te gaan;)

Fieet fieeuwww!

Helaas komt er aan elke date weer een eind, zo ook deze keer. Maandag zijn we lekker een beetje uit blijven slapen, zijn we Stansted nog even in geweest voor ons vaste uurtje ‘mensen kijken’ en hebben we lekker veel gelachen. Het was eindelijk weer eens lekker weer, dus lekker buiten op het terras geluncht en daarna de trein richting het vliegveld gepakt. Altijd naar om te weten dat je dan echt richting het einde van de date gaat, gelukkig waren we allebei niet bepaald opgelucht dat het erop zat;) Het had nog wel een paar maandjes langer mogen duren! Toch kunnen we weer terug kijken op een een geslaagd weekend, waarin we volop van elkaar genoten hebben en bovendien goed hebben kunnen praten. Ik kan me weer met nieuwe energie richten op de toetsen die eraan zitten te komen, Tara kan haar laatste stageperiode afmaken en voor we het weten is het alweer juli! 2 weken om non-stop bij elkaar te zijn, waarvan 1 weekje Spanje! Dat hebben we wel verdiend dacht ik zo;)

Tot volgende keer!!

7 reacties op ‘Work the magic

  1. Jongens, wat weer een avontuur!
    Waarom merkte ik vroeger nooit iets van wat voor voordeel dan ook, in mijn verpleegstersuniform?! Eerder van vóóroordeel!
    Nou ja, in elk geval hebben jullie weer fijn genoten.
    Papa en ik doen tegenwoordig eerst een bus-tour of zoiets als we in een onbekende stad zijn. Lekker toeristisch.Gegarandeerd kom je dan langs alle bezienswaardigheden en met hop-on-hop-off kun je eruit wanneer je wilt.
    Ik ga maar eens naar Albert Hein om een voorraadje wereldgerechten voor je te kopen.Als troost, omdat je je eigen wereldmeisje weer even moet missen.
    Je ziet ze wel verschijnen!

    Liefs en succes met de voorbereiding van de toetsen!

    Mama

    • Lieve Tim,

      Fijn dat Tare bij jou in Londen was, jammer dat ze weer weg is maar haar geur en de leuke, lieve en soms spannende momenten van het weekend blijven als troostende herinnering nog wel even hangen en voor je het door hebt staat de vakantie al weer voor de deur! Héérlijk vooruitzicht hé ?! Ik had wel met jou te doen toen ik las dat alles wat mis kon gaan, ook echt mis ging toen jij Tara van ’t vliegveld ging halen! Wat zul jij in spanning hebben gezeten toen je in een taxi zat die de verkeerde kant op ging! Heeft Tara erg lang op jou moeten wachten? Als Tara’s vliegtuig een uurtje vertaging had gehad dan was je vast op tijd geweest maar jullie hebben elkander gelukkig wel gevonden en daar ging het tenslotte om hé Tim! Nog even lieverd en je ziet haar weer! Kun je de studie nog goed aan? Het is behoorlijk aanpoten hé maar zonder werk geen honing Tim, denk daar maar aan ! Je redt het wel met een beetje steun en meebeleven van iedereen die van je houdt ( en dat zijn er heel veel) maar vooral van jouw eigen inzet en natuurlijk met Gods zegen want uiteindelijk is daar alles aan gelegen! Lieve schat, ik ga Tara nog even schrijven want die kan nu ook wel een opkikkertje gebruiken neem ik aan! Dikke kus en tot mails Tim! Doehoe!

  2. Ha die Tim,

    Wat weer een verhaal! Je kunt nog steeds schrijver worden als de piloten opleiding toch tegenvalt. Wat een leuk weekend hebben jullie gehad samen.Daar kun je wel weer een paar weken op teren en dan is het al weer juli! Wij zijn een paar jaar geleden ook in Londen geweest en ik herinner het me alleen als heel erg duur. Wij zaten met Klaas zijn ouders (ter gelegenheid van hun 50 jarig huwelijk) in een 4 sterren hotel, maar daar kon je gerust een paar sterren van aftrekken, behalve van de prijs. Oom Klaas en ik zijn afgelopen zondag naar Groningen geweest voor een wijnproeverij en een workshop over de nieuwe en oude wereld (van de wijnen). Heel erg leuk, maar we moesten wel met de bus terug, want de meeste wijnen vonden we te lekker om uit te spugen. Nog een dikke 2 weken werken en dan zitten we in Peru! We willen nog graag in september ofzo bij jou langs komen, zoeken we ook zo’n leuk hotelletje. We spreken nog wel af wat jou het beste past, misschien kunnen we wel samen met Henk en Lien. Heel veel succes met de voorbereiding van de toetsen. Wanneer heb je ze?

    groeten, oom Klaas en tante Sandra

    • Ha oom Klaas en tante Sandra!

      Haha zo’n wijnproeverij lijkt me ook heel gevaarlijk, ik vind het sowieso altijd een beetje onzin om de wijn uit te spugen. Toen we zondag uit eten gingen (cadeautje van papa en mama!) heeft Tara de wijn voor ons geproefd. Die heeft volgens mij ook niks gespuugd haha, nou was dat ook een beetje onbeleefd geweest voor de ober denk ik. Was het bij jullie gezellig?
      Het lijkt me heel leuk als jullie in september langs kunnen komen, ik zal even overleggen met papa en mama en Tara over wat hun plannen zijn maar er moet zeker iets te combineren zijn!
      Jullie zullen inmiddels wel superveel zin in Peru hebben, gaan jullie dezelfde kant op als vorige keer of een hele andere richting? Voor die tijd spreken we elkaar nog wel even!

      Groeten,

      Tim

      PS: Toetsen zijn 20 juni;)

  3. Lieve Tim,

    Wat een superlief verhaaltje! 🙂 Wat een heerlijke tijd heb je gehad met Taaar. Ah wacht dat ben ik, wat een geluksvogel 😉

    Nu even knallen met school en met je volgende toetsen! Daarna is het twee weken TnT tijd!! Heeeerlijk

    Succes vandaag. Ik ga me nuttig maken op stage 🙂 xxxx

  4. Hoi Tim, weer een fijn avontuur! Ik begrijp wel dat wij ook een keer naar Londen./Oxford moeten komen. Hier gaat alles goed. Vanmiddag gaan mama en ik een vinylvloer leggen bij Rosanne en dat is niet zo moeilijk bij een vierkante kamer. En dan morgen met zijn allen verhuizen. Wordt een gezellige kamer waar ze veel plezier aan kan beleven. Wel erg spannend voor haar. Nu even de studenten rondleiden op de “gevaarlijke” labs. Toedels, paps

Plaats een reactie